Blog de la Biblioteca de Matemàtiques

Blog de la Biblioteca de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona

Acceptarà Grigori Perelman el milió de dòlars?

5 comentaris

Segons informacions de l’agència de notícies russa Ria Novosti, Grigori Perelman no vol el milió de dòlars amb què està dotat el Premi del Mil·leni que li va concedir l’Institut Clay de Matemàtiques (CMI) el 18 de març passat per la demostració de la conjectura de Poincaré.

En declaracions a uns periodistes del Daily Mail a través de la porta tancada de casa seva, va afirmar que “té tot el que vol”. Perelman viu amb la seva mare en un petit apartament de Sant Petersburg, en la més pura misèria segons els seus veïns, des que l’any 2005 va deixar voluntàriament l’Institut de Matemàtiques Steklov. Es mantenen amb les classes particulars que fa i amb la pensió de la seva mare.

Altres informacions apunten, però, que Perelman no ha pres encara una decisió. En conversa telefònica amb un altre periodista afirmava que en cas d’acceptar el premi qui ho sabria primer seria el CMI, que és qui l’ha instituït.

No seria la primera vegada que no acceptés un premi. L’any 2006 ja no va anar a recollir la Medalla Fields al Congrés Internacional de Matemàtics de Madrid, afirmant que la seva màxima recompensa era que la demostració era correcta.

Més informació:

Font: Matematicalia

5 thoughts on “Acceptarà Grigori Perelman el milió de dòlars?

1. Retroenllaç: El milió de dòlars rebutjat per Perelman finançarà una beca postdoctoral | Bloc de la Biblioteca de Matemàtiques

2. Retroenllaç: Finalment Grigori Perelman rebutja el milió de dòlars « Bloc de la Biblioteca de Matemàtiques

3. Retroenllaç: Perelman no es presenta a recollir el Premi del Mil·leni « Bloc de la Biblioteca de Matemàtiques

4. Potser sí, potser no…

5. Retroenllaç: Una organització benèfica commina Perelman a acceptar el premi « Bloc de la Biblioteca de Matemàtiques

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 289 other followers