Blog de la Biblioteca de Matemàtiques

Blog de la Biblioteca de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona

Novetats en el procés d’edició electrònica de les tesis doctorals de la UB

1 comentari

El proppassat 10 de febrer va entrar en vigor l’article 14 del Reial decret 99/2011 (pdf) pel qual es regulen els ensenyaments oficials de doctorat.

En aquest article s’estableix que:

Una vegada aprovada la tesi doctoral, la universitat s’ha d’ocupar del seu arxiu en format electrònic obert en un repositori institucional i ha de remetre, en format electrònic, un exemplar d’aquesta tesi, així com tota la informació complementària que sigui necessària al Ministeri d’Educació als efectes oportuns.

Per aquesta raó, a partir d’aquell dia, totes les tesis llegides a la Universitat de Barcelona s’arxivaran al repositori institucional de la UB i al repositori cooperatiu de Tesis Doctorals en Xarxa (TDX).

Amb aquesta nova normativa desapareix el contracte d’edició utilitzat fins i ara i es crea un nou document (pdf) que caldrà omplir un cop aprovada la tesi, on s’ofereix la possibilitat d’ajornar l’accés al text complet durant uns mesos (embargar-la) i la possibilitat d’utilitzar llicències obertes o mantenir tots els drets reservats.

Trobareu tota la informació a la pàgina Edició electrònica de tesis doctorals accessible des del Web del CRAI > Serveis > Oficina de Difusió del Coneixement.

Podeu accedir al repositori de Tesis Doctorals en Xarxa TDX des del Web del CRAI > e-dipòsits > TDX.

Font: Notícies del CRAI

One thought on “Novetats en el procés d’edició electrònica de les tesis doctorals de la UB

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 268 other followers