Blog de la Biblioteca de Matemàtiques

Blog de la Biblioteca de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona

Codebreaker, molt més que un documental sobre Alan Turing

3 comentaris

A finals de novembre de l’any passat, el canal de televisió britànic Channel 4 va emetre el documental Britain’s Greatest Codebreaker, dirigit per Clare Beavan, sobre la vida d’Alan Turing.

El punt de partida són les sessions de psicoteràpia entre ell i el psiquiatre Franz Greenbaum, recreades per actors, i basades en la documentació històrica que se n’ha conservat, incloses les notes de Turing. La pel·lícula inclou també el testimoni de persones que el van conèixer, i de personalitats del món de la tecnologia que expliquen l’abast de les seves idees i la importància del seu llegat.

D’aquella emissió ha nascut Codebraker, un projecte ambiciós que, aprofitant les possibilitats actuals de la tecnologia, pretén arribar a tants espectadors com sigui possible. Amb el documental en DVD s’hi inclourà una guia per a professors i diversos recursos al web, que es mantindrà com a font de referència posterior.

3 thoughts on “Codebreaker, molt més que un documental sobre Alan Turing

1. Retroenllaç: Seixanta anys després, Elisabet II concedeix el perdó a Alan Turing | Blog de la Biblioteca de Matemàtiques

2. Retroenllaç: Alan Turing: Trencant els codis | Bloc de la Biblioteca de Matemàtiques

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 298 other followers