Blog de la Biblioteca de Matemàtiques

Blog de la Biblioteca de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona

Matefest Infofest 2012

2 comentaris

Demà 18 d’abril al matí, la Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona acollirà la XIII edició de la Matefest Infofest. L’objectiu de la festa, organitzada pels alumnes dels dos ensenyaments, és apropar el món de les matemàtiques i de la informàtica a les persones interessades, especialment a l’alumnat de Batxillerat.

Durant la festa, que començarà a les 09:00 i s’acabarà a les 13:30, s’han programat diverses conferències:

• 10:00. Ramanujan 2.0 – Pilar Bayer Isant
  • 11:00. Matemáticas y música – Abraham de la Fuente i Javier Moreno
  • 12:00. Les realitats d’Imaginary – Sebastià Xambó
  • 13:00. Demana la lluna… t’hi porto. L’espai com imaginari a l’art i la ciència – Manuel Barrios i Marc Zaballa

També hi haurà estands temàtics, muntats pels estudiants:

• Papiroflèxia. La papiroflèxia o l’origami és l’art japonès del plegament del paper. Partint d’una base inicial (quadrats, rectangles, triangles o altres formes geomètriques) s’obtenen figures que poden anar des de senzills models fins a ninots de gran complexitat. Vine i t’emportaràs un calendari dodecaèdric!
  • Fractals. Un fractal és un objecte geomètric en el que es repeteix el mateix patró a diferents escales i amb diferent orientació. Contínuament ens trobem amb fractals sense donar-lis la menor importància. En vols saber més?
  • Topologia geomètrica. La topologia geomètrica és la branca de la topologia que estudia problemes geomètrics, topològics i algebraics que sorgeixen de l’estudi de varietats de dimensions menors que cinc.
  • Màgia i jocs matemàtics. Molts dels jocs de màgia i trencaclosques que sempre ens han sorprès tenen una explicació matemàtica. Vols conèixer els seus secrets?
  • Aplicacions 2D. Mostrarem una visió general del procés de desenvolupament d’un videojoc 2D posant com a exemples els projectes que es realitzen a la carrera d’informàtica.
  • Aplicacions Android. Android és un Sistema Operatiu mòbil basat en Linux que permet desenvolupar software d’una forma còmoda, ràpida i gratuïta. En aquest estand us introduirem en el treball d’un desenvolupador d’aplicacions per Android.
  • Software lliure. Al nostre estand farem una introducció al món del software lliure i de les diferents distribucions del sistema operatiu Linux.
  • Grafs. Un graf és un conjunt de vèrtex connectats per arestes. La xarxa de transports públics i les xarxes socials són exemples de grafs. En aquest estand n’aprendrem les propietats.
  • L’agulla de Buffon. L’agulla de Buffon és un problema de probabilitat geomètrica. Consisteix en una prova que intenta aproximar el valor de π. Vine a conèixer aquest fascinant problema.
  • Bombolles de sabó. Al nostre estand veuràs les bombolles de sabó com no les has vist mai i coneixeràs les seves increïbles propietats matemàtiques. Aprendràs com fer figures geomètriques tu mateix!
  • Software matemàtic.El GeoGebra és un programa interactiu que permet visualitzar i resoldre problemes d’àlgebra, geometria, càlcul i probabilitat. Mostrarem què podem aconseguir amb un software com aquest.
  • Go. Go es un joc de taula estratègic per a dos jugadors. El go es notable per ser ric en complexes estratègies a pesar de les seves simples regles. Vols fer una partida?

Hi ha altres activitats previstes, que es desenvoluparan al claustre o en algunes aules: anamorfismes decoratius, instal·lació de 8 mòduls del Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA), una competició de robots (Mindstorms) entre instituts de secundària i demostracions de vols en AR.Drone al claustre.

2 thoughts on “Matefest Infofest 2012

1. Retroenllaç: Amb la primavera, arriba la Matefest-Infofest 2014 | Blog de la Biblioteca de Matemàtiques

2. βἀρβαρος

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 313 other followers