Blog de la Biblioteca de Matemàtiques

Blog de la Biblioteca de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona

Novetats del fons: Logicomix en castellà

La Biblioteca de Matemàtiques ha adquirit un exemplar de l’edició en castellà de Logicomix, editada l’any passat per Sinsentido. Amb aquesta incorporació ampliem la disponibilitat del llibre, que ja havíem adquirit anteriorment en edició original anglesa i que també podeu trobar a la Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història.

Logicomix és una novel·la gràfica  sobre la recerca dels fonaments de les matemàtiques, des de la vessant de la lògica i la filosofia, i sobre la recerca de la veritat. Ambientada a les acaballes del segle XIX i principis del XX, narra la revolució que van experimentar les Matemàtiques en el període convuls anterior a la Primera Guerra Mundial.

De la mà del seu protagonista, Bertrand Russell, i estretament lligada als esdeveniments històrics del període, la novel·la perfila la biografia del filòsof i el desenvolupament dels fonaments de la lògica, a partir de la seva visió sobre els treballs dels seus col·legues.

El concepte i la història de Logicomix són obra d’Apostolos Doxiadis, matemàtic i escriptor, autor també de El tío Petros y la conjetura de Goldbach; i de Christos H. Papadimitriou, professor d’informàtica de la Universitat de Califòrnia, Berkeley i autor de la novel·la Turing: a novel about computation. L’autor de les il·lustracions és Alecos Papadatos i Annie di Donna s’ha encarregat del tractament del color.

La introducció va a càrrec de Fernando Savater:

Logicómix es el relato gráfico de una gran aventura, quizá la más emocionante y decisivamente humana de todas: la búsqueda de la verdad. Se centra en una etapa de esa persecución tan larga en el tiempo como la existencia del hombre sobre la tierra, el siglo XX. A lo largo de poco más de cincuenta años, un equipo de personas excepcionales que en ocasiones apenas llegaron a conocerse entre sí, intentaron averiguar qué es la certidumbre y de qué podemos estar seguros sin lugar a dudas y temores. A pesar de que su objetivo era el más abstracto que pueda imaginarse, esas personas fueron fieramente humanas, con todos los defectos, las vacilaciones, las arrogancias y los rasgos de valor propios de nuestra carne mortal. Esos héroes, podemos llamarlos así, de una nueva Iliada que se jugaron literalmente la vida en su empeño se llamaron Bertrand Russell, Ludwig Wittgenstein, David Hilbert, Georg Cantor, G.E. Moore, Whitehead, Frege, Poincaré, etc… Padecieron todas las debilidades de sus semejantes y el acoso de la historia, pero nunca renunciaron a la fuerza de su búsqueda. Ellos son los protagonistas nada habituales de este cómic único.

Més informació:

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 195 other followers