Blog de la Biblioteca de Matemàtiques

Blog de la Biblioteca de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona

MOSAIC dedica el darrer número a l’accés obert

MOSAIC : Teconologías y Educación Multimedia, la revista electrònica que editen els Estudis d’Informàtica, Multimèdia i comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), dedica el darrer número a l’accés obert, els recursos educatius en obert i les llicències obertes.

Des d’O2, el repositori institucional de la UOC, al projecte #metaOER, passant pels drets d’autor en l’àmbit digital, el domini públic i el copyleft, la revista destaca una entrevista a Ignasi Labastida, responsable de la Oficina de Difusió del Coneixement del Centre per l’Aprenentatge i la Investigació (CRAI) de la Universitat de Barcelona (UB) i responsable, també, del projecte Creative Commons a Espanya i a Catalunya.

¿Qué licencia se recomienda para los recursos educativos en abierto?

Desde CC no se hace ninguna recomendación oficial, aunque sería lógico permitir la generación de obras derivadas par su posible adaptación a las necesidades de cada educador. La restricción para usos comerciales es uno de los temas de debate en el movimiento de los recursos educativos abiertos así como la cláusula copyleft.

Al catàleg del CRAI hi trobareu abundant bibliografia sobre accés obert i drets d’autor.

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 268 other followers