Blog de la Biblioteca de Matemàtiques

Blog de la Biblioteca de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona

SIMBa: Intoducció a la dinàmica holomorfa transcendent

El proper dimarts, 26 de juny, se celebrarà una nova sessió del Seminari Informal de Matemàtiques de Barcelona (SIMBa).

Speaker: David Martí Pete
UniversitatDepartament de Matemàtica Aplicada i Anàlisi, Universitat de Barcelona.

Data: dimarts 26 de juny de 2012
Hora: 17:15, cafè i galetes; 17:30, inici

Lloc: Aula IMUB (al terrat), Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona.

Títol: Introducció a la dinàmica holomorfa transcendent.

Resum: La dinàmica complexa estudia la iteració d’una funció holomorfa f en superfície de Riemann S . Quan f(S) \subseteq S, aquest estudi es redueix als casos en que S és l’esfera de Riemann \widehat{\mathbb C} = \mathbb C \cup \{\infty\} (funcions racionals), el pla complex \mathbb C (funcions enteres transcendents) o \mathbb C^* = \mathbb C \setminus \{0\}. En les dues darreres situacions, la presència de singularitats essencials fa que la dinàmica sigui força més complicada: sovint trobem Cantor bouquets, o continus indescomposables. Faré un repàs dels resultats principals, incloent els avenços més recents deguts a la millor comprensió de l’escaping set I(f) = \{z \in \mathbb C : |f^n(z)| \rightarrow \infty\}..

Si voleu rebre informació dels propers seminaris us podeu subscriure a la llista de correu. Si voleu contactar amb els responsables podeu escriure un missatge a simba(at)imub(dot)ub(dot)es

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 298 other followers