Blog de la Biblioteca de Matemàtiques

Blog de la Biblioteca de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona

Endre Szemerédi pronunciarà avui una conferència a Barcelona

Fotografia d’Ole Haug, sota llicència CC-BY-NC-ND 2.0

El matemàtic hongarès Endre Szemerédi, de l’Institut de Matemàtiques Alfréd Rényi i membre del Departament d’Informàtica de Rutgers (Universitat estatal de Nova Jersey), pronunciarà la conferència «In every chaos there is an order» avui, a les 18:30, a la Sala Pere i Joan Coromines de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC). La conferència, organitzada pel Centre de Recerca Matemàtica (CRM) i la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM), va adreçada a la comunitat matemàtica i al públic especialment interessat.

Szeméredi va rebre el 22 de maig el Premi Abel de Matemàtiques ―considerat l’equivalent del premi Nobel―, que atorga l’Acadèmia Noruega de Ciències i Lletres, «per les seves contribucions fonamentals en matemàtica discreta i informàtica teòrica, i en reconeixement de l’impacte profund i durador d’aquestes contribucions en la teoria additiva de nombres i la teoria ergòdica».

El matemàtic hongarès és a Barcelona per a assistir al congrés «Perspectives in discrete mathematics», que se celebra a la seu del CRM del 24 al 29 de juny.

Trobareu més informació sobre l’autor a MathSciNet, base de dades de l’American Mathematical Society (AMS), subscrita pel CRAI de la UB:

Font: @iec

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 195 other followers