Pèrdua progressiva d’alumnes a les facultats de Matemàtiques dels països més industrialitzats

El mes d’octubre ens fèiem ressò d’un article publicat a El Periódico i que explicava la pèrdua progressiva d’alumnes matriculats a Matemàtiques a les universitats catalanes. El dia 4 de desembre Le Monde es referia a la mateixa qüestió, després que el congrés Maths à venir constatés una sorprenent paradoxa: mentre que les matemàtiques són cada vegada més necessàries pel funcionament del nostre món, als països més industrialitzats l’interès dels futurs alumnes decreix. En canvi, als països emergents -especialment Xina i la Índia- experimenten la tendència contrària.

Manuel de León, director del Instituto de Ciencias Matemáticas (ICMAT), en parla a Matemáticas y sus fronteras i aporta possibles solucions.

Font: Matemáticas y sus fronteras