Jornada de reflexió sobre l’ensenyament a secundària

El proper dimecres 24 de febrer la Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona organitza aquestes jornades adreçades a tots els estudiants de grau que  plantegin dedicar-se a l’ensenyament de la matemàtica a secundària.

La Jornada tindrà lloc a l’aula B5 de la Facultat de Matemàtiques i constarà de dues xerrades:

– 12:15h Màster de Formació del professorat de secundària de matemàtiques a la UB, a càrrec de Antoni Benseny que a més de col·laborar de forma activa en la docència del màster, ha estat un dels interlocutors de la Facultat en l’organització del màster amb els interlocutors de les altres facultats que hi participen.

Contingut: per una banda s’exposarà quina és la metodologia que els responsables del màster han plantejat per aconseguir una preparació idònia com a docents de secundària, i per una altra, es parlarà de la importància de conèixer a fons la gran quantitat de material didàctic existent —i les seves possibilitats— en la tasca docent.

13:00h De la formació matemàtica a l’experiència docent a secundària, a càrrec de Carles Dorce, llicenciat en matemàtiques i doctorat en Història de la matemàtica, és alhora professor de secundària i de la Facultat, on s’ha especialitzat en la docència en història de la matemàtica.   A més, és també un professor del màster.

Contingut: des de la seva experiència explicarà quines són les mancances amb què es va trobar a l’hora de dur a terme la seva feina com a docent de secundària des d’una visió triple: la formació que ha rebut a la llicenciatura, els recursos docents i metodològics que ha hagut d’aconseguir com a professor de secundària i, finalment, perquè pensa que el coneixement de la visió de la història de la matemàtica —i alhora el paper que aquesta visió ha de tenir en el Màster de Formació del professorat de matemàtiques— és una de les eines que ha de conèixer tot docent de matemàtiques.

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )