5 comentaris

L’Institut Clay de Matemàtiques (CMI) va anunciar el 18 de març la concessió del Premi del Mil·leni a Grigori Perelman per la demostració de la conjectura de Poincaré.

La conjectura de poincaré és un dels 7 Problemes del Mil·leni, dotats amb un milió de dòlars i establerts pel CMI l’any 2000, en commemoració dels 23 problemes anunciats per David Hilbert al Congrés de Matemàtics de París l’any 1900.

La concessió del premi no ha estat exempta de polèmica perquè les bases especifiquen que cal publicar prèviament els resultats en revistes especialitzades. El novembre de 2002 Perelman va penjar el primer d’una sèrie d’articles a arXiv.org, un servidor de preprints de lliure accés, en el qual afirmava haver descrit una prova de la conjectura de geometrització, de la qual la conjectura de Poincaré és un cas particular.

De moment encara és una incògnita saber si Perelman acceptarà el premi. L’any 2006, al Congrés Internacional de Matemàtics de Madrid li va ser concedida la Medalla Fields però no la va anar a recollir.

Font: Matemáticas y sus fronteras

5 thoughts on “L’Institut Clay de Matemàtiques concedeix el Premi del Mil·leni a Grigori Perelman per la demostració de la conjectura de Poincaré

1. Retroenllaç: El milió de dòlars rebutjat per Perelman finançarà una beca postdoctoral | Bloc de la Biblioteca de Matemàtiques

2. Retroenllaç: Finalment Grigori Perelman rebutja el milió de dòlars « Bloc de la Biblioteca de Matemàtiques