Neix el títol universitari en format electrònic

Signe, empresa especialitzada en la fabricació de documents de seguretat per a institucions públiques i privades, ha creat el primer títol universitari en format digital. La iniciativa, en col·laboració amb Universia, no només pretén combatre el frau sinó que també agilitzarà i abaratirà els tràmits administratius. Està previst que es posi en marxa el setembre d’aquest any.

L’e-títol consta de dues parts: el certificat digital amb signatura electrònica avançada, que contindrà la informació sobre la titulació, i per altra banda, la còpia digital autèntica del Títol Oficial que expedeix el Rector de la Universitat.

Els titulats per les universitats que l’adoptin rebran, a banda del títol oficial en paper, un fitxer en format pdf signat electrònicament, que conté una còpia del títol i un certificat digital amb atributs de la titulació. També rebran un compte d’usuari per accedir al Portal del Titulat i gestionar el certificat digital, obtenir còpies del títol i omplir i actualitzar el Curriculum Vitae Europass.

Mentre el preu del títol en paper ronda els 170 €, el títol electrònic, que no susbtitueix l’anterior, s’expedirà per uns 10 €. L’estalvi es produirà en les compulses, els desplaçaments i les legalitzacions, a banda de l’evident comoditat que representa poder acreditar electrònicament la condició de llicenciat o diplomat.

Més informació:

Font: Aplicación de las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones en el entorno universitario

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )