XI Dia Escolar de les Matemàtiques

Com cada any des del 2000, el 12 de maig se celebra el Dia Escolar de les Matemàtiques, promogut per la Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas (FESPM). La data coincideix amb el naixement del matemàtic Pere Puig Adam (1900-1960), renovador destacat en el camp de la didàctica de les Matemàtiques.

Cada any es tria un tema que relaciona les Matemàtiques amb algun altre àmbit del coneixement. Enguany s’ha proposat el tema Prensa y MatemáTICas. El Servei de publicacions de la FESPM edita un quadern amb propostes d’activitats per realitzar als centres educatius, i aquest any s’ha complementat amb altres activitats proposades al web de la FESPM.

La jornada se celebra en molts centres educatius de l’Estat espanyol i és cada centre qui decideix les activitats a realitzar, ja siguin les proposades per la Ferderació o dissenyades per la pròpia institució. S’estima que en l’edició de l’any passat hi van participar prop de 100.000 alumnes d’ESO i de Batxillerat.

Des de l’any 2.000, a més, se celebra una conferència en col·laboració amb la Facultat de Ciències Matemàtiques de la Universidad Complutense de Madrid, que es retransmet per Internet. Aquest any els conferenciants són Fernando Blasco, professor de la Universidad Politécnica de Madrid, i Elisa Benítez, professora de secudària.

Més informació:

Font: Matemáticas y sus fronteras

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )