Ha nascut la Biblioteca Digital de Funcions Matemàtiques

Vídeo: Birth of a classic… Take Two

Després de 10 anys de feina i per iniciativa del National Institute of Standards and Technology (NIST), agència que depèn del Departament de comerç dels EUA, ha nascut la Biblioteca Digital de Funcions Matemàtiques (DLMF en les sigles angleses). El portal obert constitueix la base de dades de funcions més important del món i ofereix, a banda d’un repositori accessible i actualitzat de funcions matemàtiques, altres funcionalitats útils com la possibilitat d’usar gràfics interactius.

El projecte es va iniciar com una revisió de l’obra de Milton Abramowitz i Irene A. Stegun, Handbook of mathematical functions : with formulas, graphs, and mathematical tables, publicat per primera vegada el 1964 pel National Bureau of Standards. Es va actualitzar i ampliar per respondre a les necessitats actuals, i el resultat el va publicar en paper Cambridge University Press amb el títol NIST Handbook of Mathematical Functions. S’ofereix ara en accés obert a la Biblioteca Digital de Funcions Matemàtiques.

El portal ha estat el resultat de la col·laboració entre el personal del NIST, diversos editors i 39 autors i validadors, entre els quals Amparo Gil i Javier Segura, professors respectivament de Matemàtica aplicada i Anàlisi matemàtica de la Universitat de Cantàbria.

Font: SINC