I Cicle de Conferències de Matemàtics Quasi-Orientats (I MQO)

Un grup d’alumnes de Matemàtiques ha organitzat per al dia 28 de juny el I Cicle de Conferències de Matemàtics Quasi-Orientats (I MQO), una trobada informal amb l’objectiu que els ponents exposin algun tema que els motivi especialment, tot fomentant la participació i l’intercanvi de coneixements.

Amb el lema evitem que el rigor eclipsi la bellesa, la iniciativa pretén afavorir la interdisciplinarietat, a banda d’oferir als participants l’oportunitat de practicar les exposicions orals sense la pressió afegida que altres contextos i situacions suposen. Per això es demana el màxim de participació dels alumnes interessats. No s’admetran Doctors.

La trobada se celebrarà a l’aula T1 a partir de les 15:30.

Programa

• 15:30. Enunciats indemostrables. Teorema d’incompletitud de Gödel (Gabriel Mattioli).
  • 16:20. Pinzellades de mecànica analítica a través de la geometria simplèctica (Mònica Aymerich).
  • Pausa pel cafè
  • 17:30. Recordatori de categories i exemples. La màgia dels fibrats (Kiko Belchí).
  • 18:15. Teorema del Índice (Iago Giné).
  • 19:00. Ens arrisquem? Breu introducció al risc de mercat (Teresa Català, pendent de confirmació).

Més informació: