Srebrenica: memòria d’un genocidi

El 20 de setembre s’inaugura al vestíbul central de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona l’exposició Srebrenica: memòria d’un genocidi. La mostra, que es mantindrà fins el 8 d’octubre, commemora el 15è aniversari d’un dels episodis més sagnants de la Guerra dels Balcans. L’han organitzat conjuntament la Fundació Solidaritat UB, la Fundació Pau i Solidaritat CCOO Catalunya i l’Institut Català Internacional per la Pau. Les fotografies són d’Alfons Rodríguez, fotoperiodista barceloní d’àmplia trajectòria.

El 15 de juliol de 1995 les tropes sèrbies, comandades per Ratko Mladić, van  assassinar més de 8.000 bosnians a Srebrenica, declarada prèviament zona segura pel Consell de Seguretat de l’ONU i teòricament defensada per 400 cascos blaus. La passivitat de l’ONU i d’Europa va permetre allò que s’havien promès evitar després de la II Guerra Mundial. El Tribunal Penal Internacional per la ex Iugoslàvia va qualificar la massacre de genocidi i el Tribunal Internacional de Justícia va ratificar la sentència. Hi ha una ordre de detenció internacional dictada contra Ratko Mladić, a qui encara no s’ha pogut detenir.

Més informació: