Setmana de l’Accés Obert 2010

1 comentari

Copiem la notícia de la vitrina del CRAI:

Enguany, del 18 al 22 d’octubre se celebra la II Setmana Internacional de l’Accés Obert (Open Access Week) i de nou l’Oficina de Difusió del Coneixement se suma a la celebració adoptant el lema “Publica i difon la teva recerca obertament” per donar a conèixer què és l’accés obert.

De la mateixa manera que l’any passat, aquest any s’ha tornat a editar un punt de llibre i amb la col·laboració de les Biblioteques del CRAI s’ha muntat un programa de xerrades sobre les eines que estan a l’abast dels investigadors per publicar i difondre els resultats de la recerca en repositoris i en revistes en accés obert.

L’acte inaugural de la setmana tindrà lloc el dilluns 18 a les 12 h a la Sala Ramon y Cajal de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona amb el títol “Inauguració de la Setmana de l’Accés Obert”.

Hi haurà dues conferències:

• La situació de l’accés obert a la UB. A càrrec del Dr. Ignasi Labastida, responsable de l’Oficina de difusió del Coneixement del CRAI UB.
  • La recerca en obert al dipòsit digital de la UB. A càrrec de la Sra. Montserrat Aguasca, Unitat de Projectes del CRAI UB.

Els altres actes programats són:

• Dimarts 19 d’octubre, 16:00 h. Facultat Economia i Empresa. Biblioteca de Campus Diagonal Nord – Aula d’Informàtica. “Difondre la recerca a través de repositoris oberts”. Dr. Ignasi Labastida, responsable de l’Oficina de difusió del Coneixement del CRAI UB.
  • Dijous 21 d’octubre, 12:00 h. Biblioteca de Biologia – Aula S2.“L’aposta de la UB per la publicació en accés obert”. Sra. Rosa Zaborras i Sr. Manel Ibáñez, CRAI de la UB.
  • Divendres 22 d’octubre, 12:00 h. Facultat de Medicina – Aula 16. “L’aposta de la UB per la publicació en accés obert”. Sra. Rosa Zaborras i Sr. Manel Ibáñez, CRAI de la UB.

Esperem que aquesta setmana serveixi per acostar l’accés obert a la comunitat científica i que tots puguem gaudir del coneixement científic sense restriccions.

Podeu consultar el cartell de la II Setmana Internacional de l’Accés Obert a la UB amb tots els actes programats.

Font: UB CRAI

One thought on “Setmana de l’Accés Obert 2010

1. Retroenllaç: Setmana de l’Accés Obert 2010 (via Bloc de la Biblioteca de Matemàtiques) « Bloc de Farmàcia / Pharmacy Blog