Primer Dia Mundial de l’Estadística

La Comissió d’Estadística de les Nacions Unides va fixar el 20 d’octubre com a Dia Mundial de l’Estadística a la seva 41 reunió el mes de febrer de 2010, atesa la seva importància per al desenvolupament econòmic i social i el progrés de la societat; considerant-la indispensable per a la recerca i el desenvolupament de les empreses i de la societat civil.

El Primer Dia Mundial de l’Estadística se celebra amb l’objectiu de contribuir a incrementar la visibilitat i la confiança de la societat cap a l’estadística oficial. Sota el lema “Celebrant els nombrosos èxits de l’estadística. Servei, professionalitat, integritat”, s’han programat un seguit d’actes arreu del món, inclòs l’Estat espanyol.

L’Institut Nacional d’Estadística (INE) ha elaborat un web commemoratiu i ha organitzat diversos actes, entre els quals hi ha dues conferències i la mostra bibliogràfica Dos siglos de gráficos estadísticos, 1750-1950 (pdf), tots a la seva seu.

Vídeo: INE. Un día en cifras

La Universitat de Barcelona (UB) se suma a la iniciativa i celebrarà, a partir de les 11:00 a l’Aula Magna de l’Edifici Històric, un acte institucional que inaugurarà la vicerectora de Política Docent i Científica, Dra. M. Teresa Anguera, i comptarà amb la participació del secretari d’Economia de la Generalitat de Catalunya, Andreu Morillas, la directora de l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat), Anna Ventura, així com del director científic de la Fundació la Caixa i professor del Departament de Física Fonamental de la UB, Jorge Wagensberg, entre altres convidats.

Més informació: