Martin Gardner’s Celebration of Mind

Martin Gardner va morir el 22 de maig d’enguany i la Gathering 4 Gardner Foundation celebra avui el 96 è any del seu naixement. Respectant la voluntat del mateix Gardner, enlloc d’un homenatge se celebrarà la Celebration of Mind, un festa descentralitzada amb l’objectiu de continuar la seva tasca divulgativa de les matemàtiques, des la vessant més lúdica.

Des de l’escepticisme als trencaclosques, de l’art als trucs de màgia, dels jocs a l’il·lusionisme, tots els interessos i camps d’estudi de Gardner seran presents en alguna de les 66 festes que se celebraran arreu del món.

A la Sala de Graus de la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona (UDG) se celebrarà, a les 17:30, un acte de remembrança de Martin Gardner, a càrrec de Miquel Duran, professor de Química de la UDG.

A l’Aula Miguel de Guzmán de la Universidad Complutense de Madrid (UCM) s’ha programat, de 17:30 a 19:30, un acte commemoratiu que inclou diverses conferències (pdf). La Biblioteca de la UCM ha preparat una exposició virtual (ppt).

Més informació: