Avui comença el Free Culture Forum 2010 a Barcelona

Del 28 al 31 d’octubre se celebra a Barcelona la segona edició del Free Culture Forum 2010 (FCF), una trobada internacional d’accés a la cultura i al coneixement en l’era digital. L’FCF respon a la necessitat d’un espai internacional on poder construir i coordinar un marc global d’acció i una agenda comuna per a temes relacionats amb la cultura lliure i l’accés al coneixement. Aplega les principals organitzacions i veus actives en el món de la cultura i del coneixement lliure amb l’objectiu de treballar plegats i posar en comú les respostes davant dels problemes sorgits arran del canvi de paradigma. Es constitueix en un espai d’elaboració de propostes des de la societat civil per reforçar la posició de la ciutadania davant del debat sobre la creació i distribució de l’art, de la cultura i del coneixement en l’era digital.

El Fòrum està organitzat per Exgae, YProductions i Mayo Fuster Morell, amb el suport de l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, la Universitat de Barcelona i Creative Commons España, entre altres.

Com a tret de sortida, avui se celebrarà la tercera gala dels oXcars a la Sala Apolo. Amb l’objectiu que la cultura deixi de ser una mercaderia en mans de les entitats de gestió i els lobbies de les indústries culturals, els oXcars es constitueixen com el mitjà per visibilitzar  el canvi de paradigma que la societat digital representa pel que fa a la producció i difusió de coneixement.

Tant el desenvolupament del Fòrum com el de la gala es podran seguir en directe per Internet.

Més informació:

Font: Barrapunto