Primera Jornada SCM de Joves Investigadors en Matemàtiques

El 5 de novembre se celebrarà, a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), la Primera Jornada SCM de Joves Investigadors en Matemàtiques, organitzada per la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM).

L’objectiu de la jornada és oferir als joves investigadors que estan acabant la seva tesi doctoral —o que l’han acabat fa poc temps—, l’oportunitat d’exposar els seus treballs públicament.

Atesa la impossibilitat de mostrar tots els àmbits de la recerca en matemàtiques que es fa a Catalunya, ha calgut escollir només quatre grans temes, que es presentaran paral·lelament:

1. Anàlisi i equacions en derivades parcials
  2. Probabilitat, processos estocàstics i estadística
  3. Mètodes algebraics
  4. Topologia i geometria

Un dels criteris que s’han tingut en compte a l’hora d’escollir els ponents és que hi hagi representants de cada universitat en totes les sessions. De la Universitat de Barcelona hi participaran: Mireia Besalú, Gemma Colomé Nin, Florian Heiderich, Jordi Marzo, Joan Nualart, Víctor Ortiz, Joan Pons-Llopis, Oriol Raventós i Manel Sanchón.

La jornada se celebrarà de 9:30 a 18:30 a la seu de l’IEC, al carrer del Carme número 47 de Barcelona.