La Facultat de Matemàtiques, excel·lent segons el CHE

1 comentari

La Facultat de Matemàtiques ha estat inclosa en el grup d’excel·lència pel Centre per al Desenvolupament de l’Educació Superior (CHE), en el seu darrer estudi, CHE Excellence Ranking, publicat a finals d’octubre.

La Universitat de Barcelona és la universitat espanyola que compta amb més àmbits d’excel·lència, concretament 5 —química, matemàtiques, física, psicologia i economia—, seguida per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la Universidad Complutense de Madrid (UCM), amb quatre. De les 13 universitats espanyoles que hi ha a la classificació, en destaquen dues més de catalanes: la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i la Universitat  Politècnica de Catalunya (UPC), aquesta darrera també en l’àmbit de les matemàtiques.

El rànquing d’excel·lència del CHE està basat en diversos indicadors, com ara el nombre de publicacions i citacions, l’orientació internacional, la mobilitat d’estudiants i de professorat, les distincions internacionals, etc. A més, aquesta classificació també ofereix altres informacions d’interès sobre l’oferta d’estudis de màster i de doctorat en l’entorn universitari europeu, com també de grups de recerca i de facultats de diversos centres universitaris de prestigi.

El CHE-ExcellenceRanking, comprèn els resultats del 2010 per a les disciplines de biologia, química, física i matemàtiques, i els del 2009 en economia política, psicologia i ciències polítiques. En conjunt, la classificació ofereix dades de més de 4.500 grups de recerca de 19 països de l’àmbit europeu. El CHE, una entitat que fomenta les reformes del sistema universitari, elabora cada any la classificació universitària CHE de les universitats alemanyes i de la resta d’Europa, i alhora també facilita dades comparatives de les millors institucions universitàries en el marc europeu.

Font: Universitat de Barcelona – Notícies

One thought on “La Facultat de Matemàtiques, excel·lent segons el CHE

1. It’s actually very complex in this busy life to listen news on TV, therefore I just use the web for that purpose, and take the
    most recent news.