Internet per a les matemàtiques

Internet for Matemathics és un tutorial en línia que té per objectiu ajudar els estudiants universitaris de matemàtiques a perfeccionar les seves habilitats a l’hora de fer cerques a Internet. Forma part de la Virtual Training Suite, un conjunt de tutorials, redactats i revisats per professors i bibliotecaris del Regne Unit. La seva autora, Anne Reed, és bibliotecària de la Biblioteca John Rylands University, de la Universitat de Manchester.

El tutorial s’organitza en quatre seccions:

1. Tour. Una visita guiada per un conjunt de fonts d’informació de qualitat, específicament orientades a les matemàtiques.
  2. Discover. Compara eines clau i proposa estratègies de cerca.
  3. Judge. Mostra quines fonts són les mś apropiades per al treball científic, fent un èmfasi especial en fomentar el pensament crític a l’hora de millorar la qualitat de la cerca en línia.
  4. Success. Ofereix exemples pràctics de l’ús que han fet diversos estudiants de les eines que Internet proporciona.

A la Virtual Training Suite hi ha una col·lecció de 60 tutorials més, que cobreixen molts dels àmbits del coneixement humà. Estan pensats per poder-los completar amb una hora però permeten que cadascú els adapti a les seves necessitats.