Neix Qomun, el directori de la cultura lliure

Coincidint accidentalment amb la commemoració del quinzè aniversari de la publicació del manifest de John Perry Barlow, Una declaració d’independència del ciberespai, i amb tot l’enrenou provocat per la discussió sobre la popularment anomenada Llei Sinde, ha nascut Qomun, un directori col·laboratiu per recollir enllaços a creacions de cultura lliure.

Qomun evidencia que hi ha alternatives al model tradicional i segueix les passes del moviment del programari lliure, apostant per la creació col·lectiva sota el principi de compartir per poder crear, si s’escau, obres derivades.

El projecte, que tot just comença, inclou totes les àrees de creació —àudio, imatge, vídeo, programari, literaura— i està obert a la col·laboració de tothom, ja sigui aportant-hi les pròpies creacions o facilitant l’enllaç a les obres lliures que es poden trobar disperses per Internet.

Qomun és obra de Darío Castañé, que s’autodefineix com a geek i estudiant de la Universitat Oberta de Catalunya, per aquest ordre.

Font: Port 666