Dos nous títols de la col·lecció Clàssics de la Ciència

L’Institut d’Estudis Catalans (IEC) ha presentat al darrer Butlletí (151, març de 2011) dos nous títols de la col·lecció Clàssics de la Ciència, editats conjuntament amb Eumo. Les dues obres, que se sumen a les vuit existents fins el moment, són Paralipòmens a Vitel·lió : els orígens de l’òptica moderna, de Kepler, i L’estructura i la filosofia dels àtoms, de Niels Bohr.

La col·lecció Clàssics de la Ciència, dirigida pel catedràtic de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) Antoni Malet, és un projecte conjunt de la Secció de Ciències Biològiques i de la Secció de Ciències i Tecnologia de l’IEC. Té per objectiu acostar els clàssics de la ciència al lector no necessàriament especialitzat, proporcionar instruments per a l’ensenyament universitari i ampliar els referents en llengua catalana de l’alta cultura científica.

Amb la publicació d’aquests dos títols se n’han editat ja 10 dels 26 previstos, algun dels quals no publicat mai abans en català. La relació completa és la següent:

1. Descartes, René. La Geometria. Barcelona : Institut d’Estudis Catalans : Eumo : Pòrtic, 1999.
  2. Carnot, Sadi. Escrits fonamentals sobre el segon principi de la termodinàmica. Barcelona : Institut d’Estudis Catalans ; Vic : Eumo ; Barcelona : Pòrtic, 1999.
  3. Copèrnic, Nicolau. De les revolucions dels orbes celestes. Barcelona : Institut d’Estudis Catalans ; Vic : Eumo ; Barcelona : Pòrtic, 2000.
  4. Einstein, Albert. La Teoria de la relativitat i altres textos. [Barcelona] : Institut d’Estudis Catalans : Eumo : Pòrtic, 2000.
  5. Cuvier, Georges. Discurs sobre els cataclismes del globus terraqüi : i sobre els canvis que han produït en el regne animal. Barcelona : Institut d’Estudis Catalans : Eumo : Pòrtic, 2002.
  6. Lavoisier, Antoine Laurent. Tractat elemental de química. Barcelona : Institut d’Estudis catalans : Eumo Editorial : Editorial Pòrtic, 2003.
  7. Maxwell, James Clerk. Escrits científics i d’assaig. Barcelona : Pòrtic : IEC ; Vic ; Eumo, 2006.
  8. Lamarck, Jean Baptiste de Monet de. Filosofia zoològica. Barcelona : Institut d’Estudis Catalans : Pòrtic ; Vic : Eumo, 2007.
  9. Kepler, Johannes. Paralipòmens a Vitel·lió : els orígens de l’òptica moderna. Barcelona : Institut d’Estudis Catalans, 2010.
  10. Bohr, Niels. L’Estructura i la filosofia dels àtoms. Barcelona : Institut d’Estudis Catalans ; Vic : Eumo, 2010.
Font: Bloc de l’Observatori de la Recerca