Quart repte matemàtic de El País: un rellotge de dos colors

Elisa Lorenzo García, estudiant de doctorat de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) planteja el quart repte matemàtic de El País.

Se considera un reloj con sus 12 números en torno a una circunferencia: 1, 2, …, 12. Se pintan de azul o rojo cada uno de los 12 números de modo que haya seis pintados de azul y seis de rojo. El problema consiste en demostrar, que, independientemente del orden en que se hayan pintado, siempre existirá una posible recta que divida al reloj por la mitad, dejando en cada lado seis números, tres pintados de rojo y tres pintados de azul.

Recordeu que teniu temps fins les 00:00 hores de dimarts 12 d’abril per fer arribar les vostres solucions escrivint a problemamatematicas@elpais.es. Com sempre, entre els encertants se sortejarà una biblioteca matemàtica completa.