Dia escolar de les matemàtiques: les matemàtiques de la química

Avui, 12 de maig, se celebra el Dia Escolar de les Matemàtiques. Atès que el 2011 és l’Any Internacional de la Química, la Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas (FESPM) proposa en aquesta edició, que les activitats programades girin al voltant del lema Les matemàtiques de la química.

La conferència que es proposa enguany — És possible la química sense matemàtiques?—, organitzada per la FESPM amb la col·laboració del Creamat, anirà a càrrec de Claudi Mans, catedràtic emèrit del Departament d’enginyeria Química de la Universitat de Barcelona.

El servei de publicacions de la FESPM ha editat un quadern que recull propostes d’activitats, algunes pinzellades històriques de la química i el seu procés de matematització, una biografia de Marie Curie i les seves aportacions, l’origen de la taula periòdica dels elements, etc. El seu autor, Ángel Requena, ha preparat també activitats per als alumnes, materials addicionals, una col·lecció de recursos i guies per al professorat.

Per raons d’espai hi ha materials que no es van poder incloure al quadern i que es poden descarregar en pdf:

La FESPM recull altres recursos útils, comentats per Ángel Requena:

Font: Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas