Ja es pot descarregar el Manual de Supervivència de la Llei Sinde

El col·lectiu Hacktivistas, en col·laboració amb l’editorial Traficantes de sueños i el diari Diagonal, ha editat el Manual de desobediencia a la Ley Sinde, que es pot adquirir en paper a un preu de 3,50 € o descarregar lliurement sota llicència Creative Commons (by-sa) 3.0.

El manual té per objectiu demostrar la ineficàcia absoluta de la Llei Sinde des d’un punt de vista pràctic, i ofereix a usuaris i administradors web els mètodes més útils per evitar la censura governamental. Partint dels possibles mètodes per tancar un lloc web —bloqueig de DNS, bloqueig d’IP, bloqueig d’URL, ordre contra el proveïdor d’allotjament i ordre contra el proveïdor de dominis—, es donen solucions tècniques a l’abast de qualsevol usuari que permeten superar les restriccions: com canviar el DNS, com configurar un proxy, com navegar a través de TOR o com configurar una VPN (Xarxa Privada Virtual). Tot plegat explicat pas a pas i per als sistemes operatius —Ubuntu o Debian inclosos— i navegadors més habituals.

Pel que fa als administradors web, la guia explica per què és millor compartir servidor amb altres persones o col·lectius, per què és preferible buscar allotjament en un altre país o la importància de registrar els dominis fora de l’Estat Espanyol.

Fa uns dies, Childnet en col·laboració amb la SGAE, Promusicae i la FAP, va editar Música, cine y televisión en Internet. Guía para padres y profesores (pdf), amb l’evident objectiu d’adoctrinar les noves generacions sobre la manera “segura i legal” d’accedir als continguts a Internet. Per posar només un exemple, la guia defineix un bloc com:

Abreviatura de «web log», un diario o revista que se publica en Internet. Los blogs a menudo se utilizan para publicar enlaces a archivos, que pueden ser copias ilegales de música, películas u otros ficheros multimedia.

En justa resposta, Hacktivistas ha editat també Música, cine y televisión legal, libre y gratuita en Internet. Guía para madres y profesoras, que pretén que els joves creixin

aprendiendo sin miedo, desarrollando su espíritu crítico y sus intereses; para que compartan y aprendan los unos de los otros; para que sus habilidades sean comprendidas y apreciadas, no criminalizadas; para que sepan que ayudar a la difusión de la cultura compartiendo es fundamental y para que sepan que los artistas deben recibir un justo sueldo por las industrias culturales que utilizan su talento; para que conozcan la tecnología y sepan utilizarla a su criterio y en su beneficio.

Es distribueix també sota llicència Creative Commons (by-sa) 3.0 i el podeu descarregar lliurement.