Avui es lliuren els premis Cangur de Matemàtiques

Avui dijous 19, a les 18 h, el Paranimf de la UB (Gran Via, 585) acollirà el lliurament dels premis de les XVI Proves Cangur de Matemàtiques. Presidirà l’acte el rector de la UB, Dídac Ramírez, i hi assistiran Irene Rigau, consellera d’Educació de la Generalitat de Catalunya; Salvador Giner, president de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC); Maria Carme Cascante, degana de la Facultat de Matemàtiques de la UB, i Joan de Solà-Morales, president de la Societat Catalana de Matemàtiques. Organitza l’acte la Societat Catalana de Matemàtiques ―filial de l’IEC―, que des del 1996 coordina les proves Cangur a Catalunya i Andorra.

Els premis Cangur tenen com a objectiu estimular l’aprenentatge de les matemàtiques entre els estudiants. Enguany han participat en el concurs 19.397 joves d’entre tercer de secundària i segon de batxillerat, de 512 centres de Catalunya i Andorra. Les proves, que enguany han tingut lloc el 17 de març, consisteixen a resoldre 30 problemes matemàtics en una hora i quart.

Els premiats d’aquesta edició són, en la primera categoria (3r d’ESO), Josep Maria Gallegos Saliner, de l’Institut Ramon Muntaner de Figueres; en la segona categoria (4t d’ESO), Matt Hoogsteder Riera, de l’Institut Pere Alsius i Torrent de Banyoles; en la tercera categoria (1r de batxillerat), Darío Nieuwenhuis Nivela, de l’Aula Escuela Europea de Barcelona, i finalment, en la quarta categoria (2n de batxillerat), Eduard Vázquez Espín, de l’Institut de Pallejà. Durant la cerimònia també es lliuraran els premis als participants que s’han classificat en els primers llocs de les quatre categories.
Les proves Cangur tenen lloc alhora en diversos països d’Europa, Àsia i Amèrica que formen part de l’associació internacional Kangourou sans Frontières.
Font: Notícies de la UB