Ja es pot formalitzar la matrícula als cursos de Els Juliols de la UB

Avui s’ha obert el període de matrícula de Els Juliols 2011, els cursos d’estiu de la Universitat de Barcelona (UB). Són cursos de 20 i 30 hores de durada distribuïdes al llarg d’una setmana, en torn de matí o de tarda. Bona part dels cursos es duen a terme a l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona, encara que també n’hi ha a altres llocs de la ciutat de Barcelona i en altres municipis.

Enguany el programa està format per 54 cursos, que tindran lloc del 4 al 22 de juliol.

Pel que fa a cursos on hi ha presència de les matemàtiques, enguany s’ha programat el curs Modelització Informàtica i Matemàtica (MIM), coordinat per Antoni Benseny Ardiaca, professor titular del Departament de  Matemàtica Aplicada i Anàlisi de la Universitat de Barcelona.

Molt presents en diversos camps, la informàtica i la matemàtica es fan servir sovint com a eines de modelització. A partir de la utilització de diverses tècniques, com ara els grafs, la intel·ligència artificial, les cadenes de Markov, la simulació dinàmica i els sistemes de visualització, aquest curs vol presentar diferents aplicacions de la informàtica i la matemàtica en la modelització de fenòmens i situacions diversos. L’anàlisi de jocs d’estratègia, la construcció d’un filtre antiinundació (anti-spamming) simple per al correu electrònic, el moviment brownià, la dinàmica del sistema solar i la visualització interactiva de volums seran algunes de les aplicacions que s’hi estudiaran. D’interès especial per a l’alumnat universitari motivat per la modelització i per al professorat de secundària que vulgui conèixer i/o introduir elements de modelització en el contingut docent, el curs és obert al públic general, si bé per entendre algunes de les tècniques és necessari tenir coneixements més avançats.

A banda d’aquest curs, i com a curiositat, el curs Antoni Gaudí y la construcción del templo de la Sagrada Familia dedicarà una sessió als secrets geomètrics de la Sagrada Família, tema que ja havíem  tractat en aquest bloc. La sessió anirà a càrrec de Claudi Alsina, catedràtic de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Més informació: