La darrera lliçó de Walter Lewin

Imatge del MIT a Flickr

Walter Lewin és un professor atípic. Doctorat en física nuclear per la Universitat Tècnica de Delft el 1965, va començar la seva carrera docent l’any següent al Massachusetts Institute of Technology (MIT), amb la intenció de quedar-s’hi  només un curs. Però l’experiència li va agradar i ja no se’n va moure. La cadena educativa UWTV de Seattle va emetre moltes de les seves classes i conferències, aconseguint audiències de més de 4 milions d’espectadors. Durant més de 15 anys ha estat present en la cadena de televisió per cable del MIT, i una gran quantitat de les seves classes es poden visualitzar a través de MIT Open Course Ware, la plataforma en línia que publica lliurement els continguts dels cursos que la institució imparteix.

Però el que fa més especial el professor Lewin —i el que expliquen aquests registres d’audiència— és la seva manera d’entendre la docència, que passa per la demostració pràctica situant-se ell mateix com a subjecte actiu de l’experiment. Enfilant-se en un pèndol enorme o impulsant un tricicle amb un extintor, Lewin explica les lleis de la física complementant la demostració teòrica a la pissarra amb l’experimentació pràctica.

Walter Lewin, que ja té 75 anys, va fer la seva última lliçó el 16 de maig d’enguany per acomiadar-se dels estudiants i de la seva carrera docent. En el mateix acte va presentar el seu llibre, For the love of physics, en què dóna resposta a moltes de les curiositats de la física i alhora repassa detalls més o menys desconeguts de la seva vida.

Moltes de les classes de Lewin han estat també un fenomen popular a YouTube.

Font: Divúlgame

3 thoughts on “La darrera lliçó de Walter Lewin

1. Retroenllaç: Walter Lewin impartirà una conferència al CosmoCaixa de Barcelona | Bloc de la Biblioteca de Matemàtiques

2. Guillermo, moltes gràcies per la informació. Estarem al cas i n’informarem oportunament.

3. Pels interessats, en Walter Lewin fará una conferència de presentació del seu llibre al CosmoCaixa Barcelona, el 15 de febrer de 2012…Entrada lliure i gratuita, places limitades