Projectes d’informàtica desenvolupats sobre Android a la Facultat de Matemàtiques de la UB

Imatge de Google, sota llicència CC BY-SA 3.0

El dijous 28 de maig va tenir lloc la presentació dels projectes que els estudiants d’Enginyeria Informàtica de la Facultat de Matemàtiques van desenvolupar sobre Android, en el marc de l’assignatura Projecte Integrat de Software, de segon curs.

Les presentacions es van dur a terme al Pati de Ciències de l’Edifici Històric de la UB i els projectes ―des de guies turístiques integrades al mòbil fins a gimcanes virtuals― es van poder provar directament. Enguany els 42 alumnes han desenvolupat 10 aplicacions, que es poden descarregar des de la pàgina de l’assignatura.

Vídeo: BCNTours, una aplicació per a turistes de visita a Barcelona

Android és un conjunt de programari per a telèfons mòbils, que inclou un sistema operatiu basat en una versió modificada del nucli Linux, programari intermediari i aplicacions. Android disposa d’una gran comunitat de desenvolupadors, que escriuen aplicacions per estendre les funcions dels dispositius. Actualment hi ha disponibles aproximadament 150.000 aplicacions. L’Android Market és el dipòsit d’aplicacions en línia oficial de Google, però també es poden descarregar des d’altres llocs web.

Font: Notícies UB