Les Jornades de Programari Lliure arriben a la X edició

El 30 de juny i l’1 de juliol se celebraran a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), les X Jornades de Programari Lliure (JPL), organitzades per la  Càtedra de Programari Lliure de la UPC.

Les JPL tenen com a principal objectiu la difusió del programari lliure. S’hi debat com potenciar el seu ús en la societat en general i en la recerca, desenvolupament i docència en particular. També s’hi donaran a conèixer aquelles activitats en les quals intervé el programari lliure i que es porten a terme en les diverses universitats catalanes o a altres institucions del país.

Amb motiu del desè aniversari, enguany les jornades pivotaran sobre dos eixos:

• Repàs històric de les fites més rellevants assolides pel programari lliure durant aquest període.
  • Tendències de futur. Reconeguts experts en la matèria analitzaran les tendències futures en els diversos àmbits (escriptori, dispositius mòbils, bases de dades, ofimàtica, temes legals, societat, educació…).

Per participar a les jornades, que són gratuïtes, cal inscriure-s’hi prèviament. El dia 30 cal passar pel taulell de recepció per acreditar-se.

Entre els participants que han confirmat la seva assistència hi ha Arcadi Oliveres, que oferirà una xerrada sobre tendències del programari lliure en l’àmbit econòmic, social i jurídic; Joan Tugores, que parlarà sobre els monopolis globals, com ara Microsoft, i les seves alternatives, així com l’impacte que tenen en relació amb el Programari Lliure; i Josep Jover, que intervendrà com a ponent sobre qüestions legals en un format encara per determinar.

Durant les jornades es tractaran diversos aspectes de l’univers del programari lliure, des del futur de LibreOffice a la gestió de comunitats de traductors, el cloud computing, l’escriptori del futur o les interfícies gràfiques de nova generació.