Augment significatiu d’alumnes matriculats a les Facultats de Matemàtiques

El diari Público inclou en la seva edició del 19 de setembre un article —El renacer de las matemáticas—, que analitza les xifres d’alumnes matriculats a Matemàtiques a les universitats espanyoles i el sensible augment experimentat els darrers 5 anys, després d’un descens pronunciat a principis del 2.000.

María Jesús Carro, presidenta de la Comisión del Centenario de la Real Sociedad Matemática Española (RSME) i professora de la Facultat de Matemàtiques de la UB, Luis Vega, de la Universidad del País Vasco (UPV-EHU) i Adolfo Quirós, de la Universidad Autónoma de Madrid (UAM), expliquen el per què d’aquest augment tot incidint també en l’absència de relleu generacional a les universitats, on la mitjana d’edat dels docents i investigadors se situa entorn als 55 anys. Una situació especialment delicada en el camp de les matemàtiques, perquè, com recorda María Jesús Carro, “els bons resultats s’aconsegueixen majoritàriament de jove”.

El incremento de estudiantes está avalado por la estadística, pero también por la experiencia. Luis Vega, profesor de Matemáticas de la Universidad del País Vasco (UPV), saca cuentas y asegura: “Hace cinco años, en primero tenía 22 alumnos. Hoy tengo 80”.

Font: Matematicalia