Recollida d’aliments a la UB

Deixa un comentari

Amb motiu del Dia Mundial de l’Alimentació, els propers 18, 19 i 20 d’octubre qui ho desitgi podrà col·laborar amb una campanya de recollida d’aliments per a persones necessitades, organitzada conjuntament per la UB i la Fundació Banc dels Aliments.

Els aliments, que preferentment han de ser oli, pasta, arròs, llegums secs i conserves de peix, es podran deixar en els punts de recollida que s’hauran habilitat en totes les facultats, així com a l’IL3 i al Campus de l’Alimentació de Torribera. A més, qui ho prefereixi podrà fer les donacions en línia.

La iniciativa ha sorgit del Comissionat per a Societat i Envelliment de la UB, en sintonia amb la voluntat de la Universitat d’impulsar la cultura de la responsabilitat social, amb l’objectiu de sensibilitzar la comunitat universitària respecte de la realitat de la fam «a casa nostra» i de la importància de la seva participació en l’atenció d’aquest problema. L’any 2011 la pobresa ja arriba al 20,4 % de la població de Catalunya, i hi ha gairebé un milió i mig de persones que viuen sota el llindar de pobresa.

La Fundació Banc dels Aliments és una institució benèfica privada, independent i sense ànim de lucre, que té com a objectiu lluitar contra la fam a Catalunya, evitar que els aliments consumibles però no comercialitzables siguin destruïts i, finalment, fer-los arribar a les persones més necessitades del nostre entorn més immediat. Tota l’acció del Banc dels Aliments es basa en la gratuïtat dels aliments que reben i en la seva distribució justa a través de les entitats benèfiques que atenen els destinataris finals. Això es duu a terme gràcies al treball de més de 140 persones, la gran majoria voluntàries.

Darrerament, les bosses de pobresa i de col·lectius marginats han crescut de manera exponencial i, en conseqüència, s’ha duplicat la demanda d’aliments que fan les entitats receptores per a les persones i famílies que atenen. Paral·lelament, tot i que les empreses fabricants de productes alimentaris són cada vegada més conscients que cal evitar aquest malbaratament, als abocadors segueixen arribant aliments que s’haurien pogut aprofitar complint totes les normes sanitàries.

Font: Notícies UB