SIMBa: Symmetric products of curves

Dimarts 15 de novembre se celebrarà una nova sessió del Seminari Informal de Matemàtiques de Barcelona.

Speaker: Meritxell Sáez Cornellana.

Data: dimarts 15 de Novembre de 2011.
Hora: 17:15, cafè i galetes; 17:30, inici.

Lloc: Aula T2 (al terrat), Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona.

Títol: Symmetric products of curves.
Resum: The n-th symmetric product of an algebraic curve, C^(n), is a quotient of the n-fold ordinary product of C with itself n times by the action of S_d, the d-th symmetric group. There is a strong connection between the geometry of a curve and its n-fold symmetric product.
In my talk I would like to introduce that geometric object, explain some of its geometric and topologic properties and try to convince you of its importance and special behaviour.

Si voleu rebre informació dels propers seminaris us podeu subscriure a la llista de correu. Si voleu contactar amb els responsables podeu escriure un missatge a simba(at)imub(dot)ub(dot)es