La RSME i Uni>ersia inauguren El árbol de las matemáticas

La galeria El árbol de las Matemáticas, sobre Matemàtiques, Ciència i Tecnología, és una iniciativa conjunta de la Real Sociedad Matemática Española (RSME) i la Fundación Uni>ersia. Té per missió publicar perfils científics de personalitats de l’àmbit peninsular i llatinoamericà, que hagin destacat especialment per la seva rellevància en el camp de les Matemàtiques —o en el seu ús en altres ciències—, i per la seva influència i capacitat per inspirar les generacions més joves.

En aquesta primera fase, cada perfil consta d’una breu menció sobre els mèrits que han avalat la seva inclusió i enllaços a una mostra representativa de la seva obra. Més endavant s’ampliaran els continguts afegint-hi la trajectòria professional, incloent-hi els col·laboradors propers i els alumnes de doctorat.

Entre els 15 investigadors inclosos fins el moment, n’hi ha dos de la Facultat de Matemàtiques de la UB, la Doctora Pilar Bayer i el Doctor Carles Simó.

Una iniciativa que recorda The Mathematics Geneaology Project (MGP), tot i un plantejament i abast molt diferents. MGP conté actualment 156.183 registres i té per objectiu recopilar informació sobre tots els matemàtics (doctorats) del món, establint les ramificacions entre mestres i deixebles i construint així un gran arbre de les Matemàtiques.

Font: Notícies de la RSME