Convocada la tercera edició del concurs ‘Els enigmes congelats’ de la UB

Per tercer any consecutiu la UB convoca el concurs Els enigmes congelats per trobar les idees més creatives que ofereixin solucions a qüestions científiques que actualment no tenen resposta, com ara per què somiem, com troben els organismes migratoris el seu camí, o per què hi ha molta més matèria que antimatèria. Es tracta d’un certamen de projectes adreçat a estudiants de secundària i la data límit per lliurar els treballs és el 13 d’abril de 2012.

Els premis per als treballs guanyadors són un ordinador portàtil per al primer guardonat, un llibre electrònic per al segon i un reproductor MP4 per al tercer. Així mateix, tots els participants seran obsequiats amb una invitació doble per al CosmoCaixa que inclou una sessió al Planetari digital. Els professors que hagin dirigit els treballs premiats també rebran un obsequi.

Amb motiu de la celebració de l’Any Europeu de la Creativitat i la Innovació 2009, la Universitat de Barcelona va presentar un concurs per fomentar la cerca de solucions originals a reptes actuals de la ciència. L’organització és a càrrec del Vicerectorat d’Estudiants i Política Lingüística i de la Unitat de Comunicació, a través de la Unitat de Cultura Científica i Innovació (UCC+i).

El punt de partida del projecte va ser un article —What don’t we know?— publicat l’any 2005 a la prestigiosa revista científica Science amb motiu del seu 125è aniversari. En aquest article s’enumeraven les 150 preguntes que la ciència actual encara no ha pogut respondre.

Més informació:

Font: Notícies de la UB