La Universitat de Stanford ofereix un curs gratuït de criptografia

1 comentari

A partir del 12 de gener, la Universitat de Stanford oferirà, gratuïtament i en línia, un curs de criptografia a càrrec de Dan Boneh, cap  del Grup de Criptografia Aplicada del Departament d’Informàtica de la universitat.

El curs, que consta de dues part fonamentals, inclou exercicis per escrit i de programació. En la primera, s’explica com dues parts que comparteixen una clau secreta, poden comunicar-se de forma segura quan un adversari manipula el trànsit i “escolta” d’amagat. La segona, tracta sobre les tècniques de clau pública, que permeten a dues o més parts generar una clau secreta compartida.

El curs, que és gratuït i que només requereix inscriure-s’hi mitjançant un nom i una adreça de correu electrònic, es desenvoluparà mitjançant petits vídeos —de 8 a 12 minuts de durada—, amb un màxim d’un parell d’hores setmanals. El text de les lliçons es transcriurà per facilitar-ne el seguiment als alumnes que no tinguin un anglès molt fluïd. A través d’un fòrum es podrà contactar amb el professor, plantejar dubtes i respondre els dubtes dels companys.

Per seguir-lo fluïdament es recomana tenir coneixements bàsics de probabilitat discreta. Amb assimilar l’article al respecte de Wikibooks n’hi ha prou.

La Universitat de Stanford ofereix altres cursos amb el mateix plantejament. Podeu veure’n la relació completa al peu de la pàgina del propi curs.

Font: L’home dibuixat

One thought on “La Universitat de Stanford ofereix un curs gratuït de criptografia

1. Retroenllaç: El dia 12 comença el curs de criptografia en línia de Stanford | Bloc de la Biblioteca de Matemàtiques