La UB aconsegueix més d’11.500 € per reconstruir cinc escoles d’Haití

En la novena edició de l’Olimpíada Solidària d’Estudi, la UB ha aconseguit 11.523 euros, que es destinaran a la reconstrucció de cinc escoles d’Haití.

L’Olimpíada Solidària d’Estudi, que enguany duu el lema «Estic on puc ajudar», l’organitza l’Associació per a les Nacions Unides a Espanya (ANUE) i funciona de la manera següent: per cada hora que els participants dediquen a l’estudi, un dels patrocinadors de la iniciativa destina 1 € que s’utilitzarà per garantir l’accés a l’educació al Brasil, el Txad, Colòmbia, Haití, Letònia, Mèxic i Moçambic. Les dades globals d’aquesta edició situen Catalunya al capdavant de l’Estat en recaptació, amb més de 45.000 hores/euros i més de 7.000 estudiants com a participats en la iniciativa.
La resposta de la UB ha estat la més generosa de les universitats catalanes, tant en nombre d’hores d’estudi com de participants. Alumnat, personal docent i bibliotecaris, juntament amb 23 persones de Voluntariat UB, han treballat conjuntament amb un objectiu clar: fer possible que 6.100 joves d’Haití siguin escolaritzats i disposin de tot el material necessari per estudiar en bones condicions.

L’Olimpíada a la UB es va dur a terme del 5 de novembre al 5 de desembre i hi van col·laborar quatre biblioteques. Una d’elles, la Biblioteca de Relacions Laborals, va participar en el projecte amb els seus propis treballadors i va aconseguir 2.609 hores/euros amb la dedicació de 307 estudiants. Les altres biblioteques van disposar del suport de 23 persones de Voluntariat UB per dur a terme l’Olimpíada. La Biblioteca del Campus de Mundet va sumar 2.484 hores/euros gràcies a 681 estudiants; la Biblioteca de Dret i la Dipositària de les Nacions Unides van obtenir 5.191 hores/euros amb 1.082 estudiants implicats, i la Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història va assolir la xifra de 1.249 hores/euros amb la participació de 316 estudiants.

Haití, la gran oblidada

El 12 de gener del 2010 un gran terratrèmol va assolar Port-au-Prince amb unes conseqüències dramàtiques. Un any i mig després, la reconstrucció segueix endavant i, gràcies a l’Olimpíada Solidària d’Estudi del 2010, els més de 4.000 nens i nenes de les escoles de Fontamara, La Savane, Deux Mapous i Dory van poder estudiar en bones condicions i rebre un àpat diari. El 2010, la UB va participar en l’Olimpíada amb les biblioteques de Lletres i Dret, i va obtenir un total de 1.110 hores, o el que és el mateix, 1.110 euros.
Aquest any, els esforços solidaris serviran per seguir donant suport a aquestes escoles i permetre la reconstrucció de l’escola La Saline, que va quedar pràcticament destruïda pel terratrèmol. Amb l’ajuda de la UB, els joves haitians podran rebre una educació perquè el seu futur tingui unes perspectives millors.

Font: Notícies de la UB