SIMBa: Dinámica elemental de aplicaciones del círculo

Dimarts 31 de gener se celebrarà una nova sessió del Seminari Informal de Matemàtiques de Barcelona.

Speaker: Alejandro Luque Jiménez
Universitat: Departament de Matemàtica Aplicada i Anàlisi, Universitat de Barcelona.

Data: dimarts 31 de gener de 2012
Hora: 17:15, cafè i galetes; 17:30, inici

Lloc: Aula IMUB (al terrat), Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona.

Títol: Dinámica elemental de aplicaciones del círculo.
Resum: Dado f un homeomorfismo del círculo que preserva la orientación, podemos definir el número de rotación como el promedio de los iterados f^n(x_0) de una órbita. Este invariante topológico nos da información relevante sobre la dinámica de f. En esta charla discutiremos algunas de las propiedades elementales que se obtienen fácilmente estudiando el número de rotación y daremos una pincelada sobre resultados en otras categorías (difeomorfismos y biholomorfismos).

Si voleu rebre informació dels propers seminaris us podeu subscriure a la llista de correu. Si voleu contactar amb els responsables podeu escriure un missatge a simba(at)imub(dot)ub(dot)es