SIMBa: Una aplicació de supersimetria en geometria

Dimarts 20 de març se celebrarà una nova sessió del Seminari Informal de Matemàtiques de Barcelona.

Speaker: Abdó Roig Maranges
Universitat: Departament de Matemàtica Aplicada I, Universitat Politècnica de Catalunya

Data: dimarts 20 de març de 2012
Hora: 17:15, cafè i galetes; 17:30, inici

Lloc: Aula IMUB (al terrat), Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona.

Títol: Una aplicació de supersimetria en geometria
Resum: En aquesta xerrada vull exposar un exemple d’aplicació d’idees físiques en geometria. Primer introduiré els ingredients: alguns conceptes geomètrics (fibrats d’spin i operadors de Dirac) així com alguns de físics (integral de Feynman i supersimetria). Tot seguit, ens proposarem arribar a una “demostració física” del teorema de l’índex d’Atiyah-Singer per operadors de Dirac, proposada per Witten a principis dels anys 80.

Si voleu rebre informació dels propers seminaris us podeu subscriure a la llista de correu. Si voleu contactar amb els responsables podeu escriure un missatge a simba(at)imub(dot)ub(dot)es