Les tres dimensions de la UB

La Universitat de Barcelona (UB) ha creat un vídeo promocional en tres dimensions realitzat pel Servei d’Audiovisuals, sense cost afegit de personal i amb material cedit gratuïtament per Sony. Sota el títol Les tres dimensions de la UB, l’objectiu del vídeo és oferir una visió innovadora i creativa de la Universitat per impulsar la projecció d’aquesta institució en l’àmbit nacional i internacional.

A través dels tres apartats en què s’estructura —«L’excel·lència en el coneixement», «La vida universitària» i «Una història de 560 anys»—, el vídeo fa un recorregut de prop de sis minuts per diferents facultats i centres de la UB, per mostrar el ric patrimoni arquitectònic, històric i humà de la institució.

Amb la voluntat d’experimentar amb les noves tecnologies, el Servei d’Audiovisuals de la UB va gravar aquest vídeo al llarg d’una setmana, durant el mes d’octubre del 2011, amb una càmera 3D, model PMW-TD300, que Sony va cedir sense cap cost.

Aquesta peça audiovisual es projectarà en diverses facultats amb un monitor 3D d’alta definició i ulleres polaritzades. Fins ara, ja s’ha projectat a les facultats de Física i Química, Biologia, Geologia, Farmàcia, Filosofia, Geografia i Història. En les properes setmanes, es projectarà a la resta de facultats de la UB.

Calendari de projeccions (de 10 a 13 h)

• Facultat d’Economia i Empresa: dies 26 i 27 de març
  • Facultat de Dret: dies 28 i 30 de març
  • Campus Ciències de la Salut de Bellvitge: dies 16, 17 i 18 d’abril
  • Campus de Mundet: dies 19 i 20 d’abril
  • Edifici Històric: del 23 al 27 d’abril
  • Campus de Medicina – Clínic: del 7 al 9 de maig

El vídeo Les tres dimensions de la UB també es pot veure a través del portal UBTV, en 2D o 3D (amb les clàssiques ulleres vermelles i blaves).

Font: Notícies de la UB