SIMBa: Fibracions de varietats (algebraiques complexes)

Dimarts 17 d’abril se celebrarà una nova sessió del Seminari Informal de Matemàtiques de Barcelona (SIMBa).

Speaker: Víctor González Alonso
Universitat: Departament de Matemàtica Aplicada I, Universitat Politècnica de Catalunya.

Data: dimarts 17 d’abril de 2012
Hora: 17:15, cafè i galetes; 17:30, inici

Lloc: Aula IMUB (al terrat), Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona.

Títol: Fibracions de varietats (algebraiques complexes).
Resum: En aquesta xerrada introduirem el concepte de “fibració” o “família plana” de varietats algebraiques complexes i presentarem algunes de les seves propietats bàsiques. En primer lloc presentarem les varietats complexes (algebraiques, o més generalment Kähler), els seus invariants numèrics més importants (nombres de Betti, de Hodge, característica de Euler), i les compararem amb les varietats diferenciables reals. A continuació parlarem de fibracions, estudiant també les similituds i diferències amb el cas real, i veurem algunes desigualtats que relacionen alguns invariants numèrics de la base, l’espai total i les fibres.

Si voleu rebre informació dels propers seminaris us podeu subscriure a la llista de correu. Si voleu contactar amb els responsables podeu escriure un missatge a simba(at)imub(dot)ub(dot)es