SIMBa: Aplicació dels operadors d’indistingibilitat al diagnòstic en imatges mèdiques

Dimarts 15 de maig se celebrarà una nova sessió del Seminari Informal de Matemàtiques de Barcelona (SIMBa).

Speaker: Gabriel Mattioli Aramburu
UniversitatUniversitat Politècnica de Catalunya

Data: dimarts 15 de maig de 2012
Hora: 17:15, cafè i galetes; 17:30, inici

Lloc: Aula IMUB (al terrat), Facultat de Matemàtiquesde la Universitat de Barcelona.

Títol: Aplicació dels operadors d’indistingibilitat al diagnòstic en imatges mèdiques.
Resum: La lògica difusa ofereix un marc formal ideal per a modelitzar la vaguetat inherent a la realitat i a la nostra percepció de la mateixa. En aquest context els operadors d’indistingibilitat han estat introduïts per a modelitzar la intuïtiva i innata idea de “similaritat” i “igualtat” entre objectes. En aquesta xerrada s’intentarà introduir els mateixos d’una forma senzilla i divulgativa i il·lustrar com els operadors d’indistingibilitat i alguns conceptes derivats serveixen en problemes pràctics que transcendeixen de la teoria matemàtica formal com pot ser el diagnòstic mèdic de malalties. Es mostrarà com poden fer-se servir per a segmentar imatges i automatitzar el diagnòstic de malalties com la leucèmia o les malalties degeneratives de còrnia.

Si voleu rebre informació dels propers seminaris us podeu subscriure a la llista de correu. Si voleu contactar amb els responsables podeu escriure un missatge a simba(at)imub(dot)ub(dot)es