Conferència sobre Alan Turing dimecres 3 a Barcelona

Societat Catalana d'Història de la Ciència i de la TècnicaLa Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica (SCHCT), en col·laboració amb el Centre d’Història de la Ciència (CEHIC) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), ha organitzat, entre els mesos de setembre i octubre, quatre col·loquis sobre la figura d’Alan Turing.

Dimecres 3 d’octube, de 19:00 a 21:00, se celebrarà el segon debat previst, la introducció del qual anirà a càrrec del Doctor Ton Sales Porta, professor jubilat de la UPC, que havia impartit, entre altres, les assignatures d’Història de la Lògica i d’Història de la Informàtica. El Dr. Sales parlarà sobre el procés històric iniciat pel matemàtic David Hilbert i l’Entscheidungsproblem el 1.900, fins a la publicació de l’article de Turing el 1.936, On Computable Numbers, with an application to the Entscheidungsproblem (pdf). Després encetarà el debat, amb el següent enunciat: Sobre el formalisme de la matemàtica: triomf o fracàs?

Següents debats del col·loqui:

• 11/10/2012 – Dr. David Link. És artista i arqueòleg de la programació. Les seves mostres sobre l’art dels ordinadors s’han exposat arreu del món. És autor del llibre There must be an angel : on the beginnings of arithmetics of Rays. Parlarà sobre els primers programes que s’executaren a la Manchester Mark I.
  • 25/10/2012 – Dr. Ricard V. Solé. Investigador de l’ICREA i professor de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i del Santa Fe Institute. És autor, entre d’altres, del llibre Vidas sintéticas (2012). El professor Soler parlarà de la figura de Turing com inspirador, des de les vessants lògica i biològica; de les seves investigacions en sistemes complexos i biologia sintètica. Encetarà el debat titulat: Ments i màquines.

Tots els debats, emmarcats en els actes del centenari d’Alan Turing, se celebraran a la seu de l’IEC (carrer del Carme 47), de 19:00 a 21:00 h.

Hem parlat moltes vegades d’Alan Turing en aquest bloc. Al catàleg del CRAI hi trobareu moltes de les seves obres i també moltes obres sobre la seva figura i la seva feina.

Font: L’home dibuixat