Les matemàtiques en el cinema

Pilar Bayer, catedràtica d’àlgebra de la Universitat de Barcelona (UB), pronunciarà avui la conferència Les matemàtiques en el cinema, a les 19:00 al CaixaFòrum Lleida .

Podem aprendre matemàtiques en el cinema? És possible introduir conceptes matemàtics dins d’un guió? Aquesta conferència ens mostra que sí, i que a més dóna molt bon resultat.

La conferència imaugura el cicle Les matemàtiques de la nostra vida, coordinat per Josep Maria Miret, director del Departament de Matemàtiques de la Universitat de Lleida (UDL), que intenta respondre diverses preguntes. Per a què serveixen les matemàtiques? Per què tenim aquesta obsessió amb els nombres? Hi ha alguna raó per què ens molestem a intentar comprendre tants termes abstractes?

Vegeu aquesta entrevista a Pilar Bayer, sobre la relació entre el cinema i les matemàtiques, del programa “De Nit amb Neus Albis” (Televisió de Mallorca, 5/5/2010).

Font: L’Agenda de la cultura científica