Ferran Sunyer i Balaguer: història d’un matemàtic català

Ferran Sunyer i Balaguer: història d’un matemàtic català

La Societat Catalana de Matemàtiques (SCM), amb el suport de la Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona (UB), ha organitzat la conferència Ferran Sunyer i Balaguer: història d’un matemàtic català, que anirà a càrrec de Manuel Castellet.

L’acte, organitzat amb motiu del centenari del naixement de l’il·lustre matemàtic, se celebrarà dimecres 24 d’octubre a les 12:15 a l’aula B5 de la Facultat de Matemàtiques. S’adreça principalment a estudiants, però també a públic general que hi estigui interessat.

Manuel Castellet és professor de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), membre de la Secció de Ciència i Tecnologia de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) i director de la Fundació Ferran Sunyer i Balaguer. És també editor de l’obra Selecta Ferran Sunyer i Balaguer, publicada per l’IEC enguany i que recull els principals articles de l’autor.

Durant el mes de novembre es repetirà la mateixa conferència en altres universitats del país: el dia 7 a la UAB i el 21 a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

Si voleu aprofundir en la vida i l’obra del matemàtic gironí, tenim moltes de les seves obres al catàleg del CRAI. Us recomanem també l’exposició virtual que hem preparat enguany per commemorar-ne el centenari.

6 thoughts on “Ferran Sunyer i Balaguer: història d’un matemàtic català

1. Retroenllaç: L’exposició sobre Ferran Sunyer es podrà veure al Palau Robert fins el dia 23 de febrer | Blog de la Biblioteca de Matemàtiques

2. Retroenllaç: Ja tenim el documental Ferran Sunyer i Balaguer: història d’un exili interior | Blog de la Biblioteca de Matemàtiques

3. Retroenllaç: “Ferran Sunyer i Balaguer. Història d’un exili interior” ja es pot veure en línia | Bloc de la Biblioteca de Matemàtiques