SIMBa: Nombres d’intersecció en espais de moduli de superfícies de Riemann i les equacions KdV

El proper dilluns, 12 de novembre, se celebrarà una nova sessió del Seminari Informal de Matemàtiques de Barcelona (SIMBa).

Speaker: Elba García Failde
UniversitatDepartament d’Àlgebra i Geometria, Universitat de Barcelona.

Data: dilluns 12 de novembre de 2012
Hora: 12:15, cofee-break; 12:30, inici
Lloc: Aula IMUB (al terrat), Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona.

Títol: Nombres d’intersecció en espais de moduli de superfícies de Riemann i les equacions KdV.
Resum: La gravetat quàntica és un camp de la física que intenta unificar la mecànica quàntica amb la relativitat general. Analitzant dos models diferents de gravetat quàntica 2-dimensional, Witten va formular una conjectura que els relacionava. Un dels models es pot descriure en termes de nombres d’intersecció de l’espai de moduli de corbes i l’altre està determinat per les anomenades equacions KdV, dos móns que a primera vista no semblen tenir relació. En aquesta xerrada veurem les eines necessàries per entendre la conjectura de Witten.

Si voleu rebre informació dels propers seminaris us podeu subscriure a la llista de correu. Si voleu contactar amb els responsables podeu escriure un missatge a simba(at)imub(dot)ub(dot)es