SIMBa: Structural biomathematics: an overview of molecular simulations and protein structure prediction

El proper dilluns, 10 de desembre, se celebrarà una nova sessió del Seminari Informal de Matemàtiques de Barcelona (SIMBa).

Speaker: Bernat Anton Martos
Universitat: Grup de Recerca en Informàtica Biomèdica, Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona.

Data: dilluns 10 de desembre de 2012
Hora: 12:15, cafè i galetes; 12:30, inici
Lloc: Aula IMUB (al terrat), Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona.

Títol: Structural biomathematics: an overview of molecular simulations and protein structure prediction.
Resum: Since the complete sequentiation of the human genome (2001), the fields of genomics and proteomics have enormously grown due to the scientific and technical advances of the last decade. The purpose of this talk will be to give a generic introduction to the mathematical tools that are used in structural biology.
A brief introduction to biomathematics will be given, specifically those applied in the fields of molecular simulations and protein structure prediction. In the first case, we will see the complexity of the computations involved in a simulation. For the latter, a maximum entropy method for amino acid coevolution’s noise removal will be explained in detail, together with the necessary tools to understand this state of the art method for prediction of protein folding.

Si voleu rebre informació dels propers seminaris us podeu subscriure a la llista de correu. Si voleu contactar amb els responsables podeu escriure un missatge a simba(at)imub(dot)ub(dot)es